.comment-form { background:url(http://2.bp.blogspot.com/_yqzcBmyK-mo/TQgvvkNhoDI/AAAAAAAABK8/Il34NarWo1k/s1600/animated_50.gif); border:3px solid #74DF00; margin:0 10px 20px 10px; padding:0 0 0 15px; }

--di sini cinta kita bertapak--

--kau tempat ku mengadu hati..memberi segala hidup..dunia dan seiisinya milikmu..mencintaimu sejati..ku manusia yang penuh dosa..berharap ampunanmu..lihat di langit kesempurnaan hadermu..kau cinta pertama dalam hidup...

Ya Allah kuatkan lah ikatan hubungan kami.. =')

Ya Allah kuatkan lah ikatan hubungan kami.. =')

Halaman

Sabtu, 29 Oktober 2011

--tima kaseh ancik :)--



 bila nak msuk alam pertunangan nie..bnyak cabaran dyer..bnyak dugaan dyer..klw x der sokongan moral..x der support dr sesaper..mudah jer kecundang..tambah pulak aku nie anak sulong..tak der saper..tmpat untuk aku mengadu or lebeh rapat selain mak dan ayah..

namun aku bersyukur kerana hidup ku sentiasa dikelilingi kawan2 yang amat faham tentang diri aku..membesar dalam keluarga yang penuh kasih sayang dan cabaran yg hebat..huhu..Tuhan jer yg tahu..semoga diri ini sentiasa mensyukuri apa yg diri ini hadapi..hargailah diri anda sendiri, klw nak org laen hargai diri anda..huhuhuh..

klw rasa x bnyak ilmu tue, rajen2lah bertanya,,pada org yg lebeh berpengalaman..jgn sombong diri..Allah x sukakan?? apa2 pun,.thanks pada semua yg sentiasa membawaku ke arah yg lebeh baek..aku hanya INSAN biasa...(tertunduk sebentar)..
  • Nun Di Sana
    Friday
    Nun Di Sana
    • ancik..
  • Ibnu Azizan
    Friday
    Ibnu Azizan
    • tahniah ye :)
  • Nun Di Sana
    Friday
    Nun Di Sana
    • ancik..tima kaseh..nak nasehat dr ancik..boleh..??
  • Ibnu Azizan
    Yesterday
    Ibnu Azizan
    • sama-sama...nasihat apa tu,insya Allah boleh ja :)
  • Nun Di Sana
    Yesterday
    Nun Di Sana
    • nasehat dr seorb abg..nak masuk ke alam yg mcm nie..tntunya ancik lebeh brpengetahuan dan matang dlam mmbicarakan soal niey..persediaan, dr segi semuanya..hehe..:)
  • Ibnu Azizan
    9 hours ago
    Ibnu Azizan
    • owh...ok.sekadar perkongsian dari apa yg ancik faham,dan ancik tahu,apa2 pun,kita kena tahu,dalam kehidupan,apa yg kita perlukan,keberkatan,masa,tenaga,amalan,wang,dan sebagainya.

      Apa gunanya hidup lama,jika tiada keberkatan dalam masa,apa guna wang yg bnyk jika tiada keberkatan,apa guna amalan kalau tiada keberkatan.

      Segala keberkatan menunjukkan redho Allah ada bersama,jadi waktu sekaranglah kita kena mula mempersiapkan diri,dengan segala ilmu pengetahuan,apa yg perlu dijaga,apa yg perlu buat,apa yg perlu ditinggalkan.

      ok khususnya ketika nak melangkah ke alam perkahwinan,adab2 bertunang contohnya,perlu dijaga,b'hubung ketika perlu,jgn membuang masa utk sembang benda yg sia-sia dan tiada faedah,bnykkan mempersiapkan diri dgn ilmu,jangan terlalu asyik,sampai lupa tanggungjawab,dari sinilah keberkatan kita kena jaga,semoga perkahwinan nanti berkat,hidup berkat,zuriat yg berkat dan sebagainya,sebagai tiket kita yg berkat utk sambung ke alam seterusnya selepas dunia ni,itulah akhirat.

      Perlu diingatkan,sebelum berlangsung perkahwinan,cuba sempurnakan dulu tanggungjawab kita sebagai hamba Allah dan umat Nabi Muhammad sollahu 'alaihi wasalam,dari segi halal dan haramnya,apa yg wajib kita buat,apa yg haram kita buat,ini yg perlu kita perhatikan dan amalkan.

      seterusnya macam mana pulak tanggungjawab kita sebagai anak kepada mak ayah,dah tertunai atau belum,jaga hati depa,puaskan hati depa,senang hati depa dll,sebelum kita nak melaksanakan tanggungjawab kepada suami pulak nanti.

      Ilmu,aidah kena cubalah mendalami ilmu,khususnya ilmu agama,juga ilmu perkahwinan,perlu faham betul-betul apa itu perkahwinan,dimana perkahwinan nanti bukan semuanya yg manis-manis,yg indah-indah,ada juga pahitnya,masinya,pedasnya masamnya,jadi macam mana nak hadapi,pahit,masin,pedas perkahwinan,mestilah dengan ilmu.

      Bila cukup persedian dan kefahaman tentang perkahwinan,insya Allah bila di alam perkahwinan nanti,apa-apa masalah dapat hadapi,ujiannya tetap ada,sekarang belum kawin mungkin kita tak tahu,tapi kita boleh cuba faham dari pengalaman kita memerhati keadaan orang yg dah berkahwin.

      Ujian tetap ada,sama ada dalam bentuk kesenangan atau kesusahan,jadi berhati-hatilah,walau apa-apa pun,letakkan Allah ditempat yg paling atas,insya Allah,solihin dan aidah akan INDAH.hehe.

      Itu saja yg ancik nak kongsikan,bukan nasihat,tapi peringatan untuk ancik juga,semoga dapat manfaat untk aidah.Insya Allah moga jadi adik ipar ancik nanti ameen..

      mood: bersyukur dan terharu..ada bakal abg ipar yg mcm nie..aidah sntiasa doakan yg terbaek..=')
      tima kaseh ancik.. =')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari saya di sini yaa!!

Entry popular..^_^

--insan biasa ^_^--

perak, Malaysia
``maseh belajar erti kehidupan yg sebenar``

Cari Blog Ini