.comment-form { background:url(http://2.bp.blogspot.com/_yqzcBmyK-mo/TQgvvkNhoDI/AAAAAAAABK8/Il34NarWo1k/s1600/animated_50.gif); border:3px solid #74DF00; margin:0 10px 20px 10px; padding:0 0 0 15px; }

--di sini cinta kita bertapak--

--kau tempat ku mengadu hati..memberi segala hidup..dunia dan seiisinya milikmu..mencintaimu sejati..ku manusia yang penuh dosa..berharap ampunanmu..lihat di langit kesempurnaan hadermu..kau cinta pertama dalam hidup...

Ya Allah kuatkan lah ikatan hubungan kami.. =')

Ya Allah kuatkan lah ikatan hubungan kami.. =')

Halaman

Khamis, 24 Mac 2011

---tima KAseh aBang--

funny cat cats kitty kitties kitten kittens funnie love cuddling cuddle cuddles


Dalam suatu kisah percintaan yang menarik. sepasang SUAMI ISTERI sedang berjalan di tepi sebuah tasik pada petang yang tenang. Kemudian mereka berhenti di sebuah babgku yang disediakan di tepi tasik. Si isteri bertanya kepada si suami.

Isteri : Mengapa abang menyukai ayang? mencintai ayang?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang mencintai da menyayangi sayang,..

Isteri : Abang tak boleh menerangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan yang abang sayang dan cintakan ayang sedangkan abang tak boleh menerangkan sebabnya.

Suami : Betul! Abang memang tak tahu sebabnya tapi abang boleh buktikan yang abang memang cintakan sayang!

Isteri : Tak boleh bagi bukti! Tak mau! Ayang nak abang terangkan kepada ayang sebabnya. Kawan-kawan ayang yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki semuanya tahu terangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi tu.Namun begitu abang tak boleh menerangkan sebabnya.

Suami : Janganlah begitu sayang, abang bawa sayang makan di restoran kegemaran kita hari ini.

Isteri : Tak mau!

Suami : Sayang, kita pergi makan dulu,kemudian bolehlah kita boleh sambung gaduh semula sayanggg..

Isteri : Tak mau!

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata, "Baiklah,abang mencintai sayang kerana sayang comel dan cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis sayang dan setiap tapak sayang melangkah, di situlah cinta abang bersama sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya. Namun begitu, selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih hati lalu berkata kepada isterinya walaupun isterinya masih dalam keadaan koma kerana si suami tahu meskipun isterinya koma namun dia tetap boleh mendengar,,

"Sayangg,,jika disebabkan suara aku mencintaimu..sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintaimu..sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan senyumanmu aku mencintaimu..sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan setiap langkah aku mencintaimu..sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab untuk mencintaimu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku tetap dan masih mencintaimu dulu, kini dan selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat atau dipegang. Namun begitu...ia boleh dirasai di dalam hati. Abang cintakan sayang..."

Maka menitislah air mata isteri yang masih berada dalam keadaan koma itu....

3 ulasan:

  1. best..nice story..nty update lagi ea blog ko yg nice nie..jelous ak..nk gk..
    btw doakn kjyaan n kbhgiaan ktowng dunia akhirat ea..jd yg trbek kpd Allah

    by: alfieyra.blogspot.com

    BalasPadam
  2. amboy alip..???hehehe..aq pun doakan ang bhagia..kpd Allah dan seisi alam..amin..

    BalasPadam
  3. insyaallah selalu update~~sama2 kita doakan kebahagiaan dan kejayaan bersama^_^..tima kaseh erk..sentiasa followed this blog...

    BalasPadam

cari saya di sini yaa!!

Entry popular..^_^

--insan biasa ^_^--

perak, Malaysia
``maseh belajar erti kehidupan yg sebenar``

Cari Blog Ini