.comment-form { background:url(http://2.bp.blogspot.com/_yqzcBmyK-mo/TQgvvkNhoDI/AAAAAAAABK8/Il34NarWo1k/s1600/animated_50.gif); border:3px solid #74DF00; margin:0 10px 20px 10px; padding:0 0 0 15px; }

--di sini cinta kita bertapak--

--kau tempat ku mengadu hati..memberi segala hidup..dunia dan seiisinya milikmu..mencintaimu sejati..ku manusia yang penuh dosa..berharap ampunanmu..lihat di langit kesempurnaan hadermu..kau cinta pertama dalam hidup...

Ya Allah kuatkan lah ikatan hubungan kami.. =')

Ya Allah kuatkan lah ikatan hubungan kami.. =')

Halaman

Selasa, 22 Mac 2011

--aBAng aKAn perTahankan cintA kiTa--

" Sayang, dengarlah cakap abang ni…sayang kena faham. Abang tak boleh hidup tanpa sayang, kita kahwin ye sayang?" Armand meminta persetujuan Zulaika.

" Abang, janganlah macam ni. Abang pun kena faham, kita ni hanya mampu merancang, yang menentukan jodoh kita ialah Allah. Mungkin kita tak ada jodoh abang. Ika tak marah pada abang. Perc...ayalah." Zulaika cuba memujuk Armand.

" Ika, please Ika. Mati abang macam ni.." Airmata Armand mula bergenang.

" Abang ni kenapa?? Tak kan serapuh ni iman abang. Abang kena kuat. Kuat untuk Ika, kuat untuk abang sendiri. Ika memang sayang sangat pada abang, tapi Ika tak berdaya abang. Abang pun kena faham keadaan Ika." Sebak suara Zulaika. Sukarnya untuk memahamkan Armand.

"Papa…nikahkan kami papa. Man tak boleh tak ada Ika papa. Tolonglah Man papa." Armand merayu kepada Tan Seri Zainal.
Tan Seri Zainal bangun dari kerusi yang didudukinya. Dia menghampiri Armand dan Zulaika. Ditariknya Armand ke dalam pelukannya. Tangannya mengusap-usap bahu Armand.

"Armand, papa tidak pernah menghalang hubungan Armand dan Ika. Sejak pertama kali papa jumpa Man, papa suka pada Man. Kalau memang ada jodoh Man dan Ika, Man percayalah..Man akan ditemukan semula dengan Ika. Tidak hari ini, mungkin esok-esok. Tetapi kalau dah memang tiada jodoh kalian, macam mana sayang sekali pun, hubungan tu tak akan menjadi. Man anak papa dunia dan akhirat, ingat tu. Jangan segan. Ada apa-apa masalah, Man tahu di mana nak cari papa." Panjang lebar Tan Seri Zainal menasihati Armand Danial. Armand menangis tanpa segan silu. Zulaika juga begitu.

Reda tangisannya, Armand melepaskan pelukannya. Dia menapak menuju kearah along Zikri. Memeluk kemas along Zikri.

"Sabar Man. Betul kata papa, ‘if she’s mean to be yours, she’ll come to you, by hook or by crook. Think good of her, she’s yours forever." Along Zikri juga menepuk-nepuk bahu Armand.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari saya di sini yaa!!

Entry popular..^_^

--insan biasa ^_^--

perak, Malaysia
``maseh belajar erti kehidupan yg sebenar``

Cari Blog Ini